måndag 11 januari 2010

Dags att gå ner i vikt...

I söndags skärpte jag till mig ordentligt och började med sjukhussoppan som ska hjälpa mig att gå ner i vikt. Fördelen är att man får äta hur mycket som helst av den (så mycket som möjligt under sju dagar), nackdelen är att det blir lite enformigt... men man kan ju ändra kryddorna från dag till dag.

Mitt mål är att gå ner 20 kg, men vem vet hur det kommer att gå. Den här metoden är helt rätt för mig eftersom jag inte behöver fundera över vad jag ska laga eller köpa så mycket ingredienser. Man ska dock endast hålla på en vecka eftersom protein- och kolhydratnivån är mycket låg... men den ska förhoppningsvis fungera som en spark i baken.

Veckomenyn ser ut som följer:
Alla dagar får jag äta hur mycket jag vill av soppan, dricka osötat te och kaffe, tranbärsjuice och mycket vatten. Plus följande:


Dag 1: Ät hur mycket frukt du vill, allt utom bananer.
Dag 2: Ät grönsaker, råa eller kokta, allt utom ärtor, bönor och potatis.
Dag 3: Frukt och grönsaker, allt utom bananer och potatis.
Dag 4: Fem till åtta bananer och lika många glas lättmjölk.
Dag 5: Sex tomater och ca 300 g nötkött
Dag 6: Hur mycket grönsaker och nötkött du vill.
Dag 7: Ät obegränsat med råris, grönsaker, frukt, osockrade safter, te eller kaffe.

Tyvärr har jag redan lyckats förstöra dieten eftersom jag idag, på dag 2, åt frukt.. men jag hoppas att det inte gör så mycket.

Eftersom jag nu inte hade en kastrull som rymmer 10 liter så har jag bara gjort en halv sats av soppan... och jag mixade den, så jag har med den till jobbet och dricker den kall som en fruktjuice. Tyvärr var jag lite för ivrig med pepparn så den är lite stark. Nästa sats kommer att bli med grönsakerna i bitar.

Jag har även inhandlat yogi-te - Women's Fitness och Detox - som jag satt och sörplade på igår kväll. Ikväll blir det dock minst en kopp Chico's te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Banner created with MyBannerMaker.com