söndag 22 november 2009

Min allra första efit-dag..


Äntligen har jag kommit igång med min första efit-dag. Det går ut på att man tar ett foto i timmen, som en fotodagbok. Jag hoppas verkligen att jag kommer att komma ihåg alla efit-dagar.
 

 














  



08.50 - Vaknar, men ligger kvar och gosar lite.



  














09.50 - Dags att tvätta... jag måste dock flytta på mina grejor från tvättmaskinen.


















10.50 - sitter utanför Classes och väntar på att de ska öppna. Roar mig med att kolla igenom deras lilla katalog.






















11.50 - Inser att Classes inte öppnar förrän 12.00, så jag fördriver tiden med att fönstershoppa.


















12.50 - På väg hem från stan, nöjd med att ha uträttat mina ärenden. Vy från cykelbron.


















13.50 - Viker den torra tvätten som jag egentligen borde ha tagit ner för länge sedan


















14.50 - Letar efter EMs adress i Umeå, så jag kan åka dit och klaga på min säng.






















15.50 - Hemkommen efter besöket på EM, som endast gav ett telefonnummer.



 

16.50 - Sitter och tittar på "Mrs Henderson Presents."


















17.50 - Tittar fortfarande på filmen, men samtidigt syr jag mitt penselfodral.... snart snart klar. Äntligen.


















18.50 - Ger min lilla orkidé sin veckodusch. Den är faktiskt inne på sin andra blomning.


















19.50 - Kvällsfika. En god kesomacka med avocado och paprika och en kopp Chicos te






















20.50 -  Kom på att jag måste skriva in receptet för Chicos te.


















21.50 - Ännu en film idag, denna gång: Sunshine Cleaning. En mycket trevlig film.


















22.50 - Sista bloginlägget för dagen (hoppas jag iaf). Jag avrundar dagen med en kortare lässtund och sedan ska jag försöka sova. Boken jag börjat med är Gheel av Per Odensten. När jag läst ut den kommenteras den på Levanahs kultur.

Efit-bilder för denna dag från andra, mer erfarna Efitare, kan man kolla in här

3 kommentarer:

  1. Kikar in på din efitdag.

    SvaraRadera
  2. Kikar in på Din efit-dag. Vilken vacker vy på bron! Helt underbar.

    SvaraRadera
  3. Det måste kännts ganska snopet att få vänta en timme extra på att Clas Ohlson skulle öppna! Men i övrigt verkar du haft en bra dag! Kul att se!

    SvaraRadera

Banner created with MyBannerMaker.com