onsdag 25 november 2009

Tisdagstema - Rund

Har upptäckt en ny fotoutmaning.
Känns som om jag iaf tar i kameran mycket oftare nu när det kommer in lite rutiner kring fotandet.


 Dagens tema är alltså rund.

I övrigt har jag inte haft en superdag. Det gick väl ganska bra på jobbet, men jag kände mig lite korkad, och ställde massor av frågor. Det som var kul var att jag lärde mig massor med nya saker (och det är ju därför som jag är där), t.e.x att om man ska skruva ihop två trästycken så ska man först borra genom båda styckena med en borr som har lika stor diameter som skruvens kärna (dvs diametern mellan gängorna), sedan borrar man genom det yttersta stycket med en borr som har tillräckligt stor diameter för att skruven ska kunna gå fritt. Detta medför dels att träet inte spricker och att det går att dra ihop helt och hållet. Jag måste säga att praktisera på snicken är en av de roligaste sakerna jag gjort hittills, och mycket hälsosamt för mig. Så heja mig!


Min tid hos kuratorn gick om intet eftersom hon försov sig. Vilket kan hända alla, men det rubbade mina cirklar lite. Hon hjälper mig med min dystymi, som jag ska beskriva någon annan gång, imorgon kanske. Och jag har skitont i ryggen.

Å andra sidan så har jag idag äntligen fått hem min soffa från returmarknaden. Den är så röd och fin.
Tyvärr var gubben som sålde den till mig hur sur som helst, så det förstörde lite av min glädje att äntligen ha en soffa som är alldeles lagom för mitt vardagsrum, och dessutom snygg!

Men egentligen har det varit en ganska bra dag. Det stör mig lite bara att det blev lite obalans, men jag har en "ny" soffa, lärt mig något nytt, jag fann tisdagstema-sidan och jag hade ett mycket trevligt telefonsamtal med min moder.

Dessutom har Anni har en tävling där hon lottar ut ett mycket vackert smycke i silver och i glas, som jag hoppas otroligt mycket på att vinna, man vet ju aldrig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Banner created with MyBannerMaker.com